photo c258945f-03cd-4052-a8fd-ba8da1b302ae_zpse8704f24.jpg

January 14, 2012

:: Maksud Wall FB ::

....ASSALAMUALAIKUM.....

Maksud Wall FB
ada apa dgn wall fb??ni maklumat yg og baru dpt dr member blog so og pun rasa aku ptot share2 dgn rakan blog..maklumat ni mmg sangat berguna utk kta yg beragama islam...right???
 Tahukah kamu apa makna ---> "WALL" <--- ? Ia memberi makna DINDING. Kenapa 'dinding'? Jap, saya teruskan pertanyaan.

Siapakah yang mewujudkan FB? Mesti Mark Zuckerberg, seorang berbangsa YAHUDI.
 
Apa kaitan WALL dan YAHUDI? Kaitan mereka sangat ERAT & MESRA. DINDING RATAPAN. Di dinding itu mereka menangisi dosa-dosa mereka, meluahkan harapan, ratapan dan segalanya.

Oleh itu, saya dan anda jangan jadikan "WALL F
B sebagai tempat luahan perasaan seperti mereka. Tapi jadikan ia sebagai tempat perkongsian apa sahaja ILMU yang memberi manfaat kepada umat Muhammad صلى الله عليه وسلم walaupun hanya kepada seorang. Jadikan Wall FB Sebagai Medium Untuk Menyebarkan Dakwah. Jika Tidak Pecaya.."
 Cuba Anda Buka www.google.com dan search "wailing wall of israel". Dan anda dapat lihat pelbagai result yang dapat. Renung-renungkan lah..

Postkanlah kata-kata hikmah Quran, Hadis atau Ulama terdahulu tentang Agama Islam. Hindari luahan perasaan diri sendiri atau rumahtangga, jauhi kutukan dan kata-kata mencarut yang bukan anda dapat dosanya malah anda dapat pula bonus dosa yang orang yang membaca carut post anda.
 Gunakan peluang Yahudi/Nasrani merosakkan Umat Islam dengan membangunkan Agama Islam melalui platform mereka. Moga kita tidak termasuk dengan orang-orang yang merugikan.

Wallahu a’lam.


SUMBER :

dan ini buktinya! hehe



 so???? kpd rakan blog, fikir2 kan lah samada mau ikt rentak dorg atau x...keputusan di tgn anda...hehe...

tata semua..



No comments:

Post a Comment